Αρχική iHunt.gr Ο εξοπλισμος ενος κυνηγετικου 4χ4 οχηματος

Ο εξοπλισμος ενος κυνηγετικου 4χ4 οχηματος

από iHunt Team
DSCN8025

Oδηγώντας τετρακίνητο όχημα πολλές είναι οι  περιπτώσεις που μπορεί να βρεθούμε σε απομακρυσμένες περιοχές, οι οποίες όχι μόνο να είναι εκτός δικτύου κινητής τηλεφωνίας αλλά και η κοντινότερη ανθρώπινη ύπαρξη να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά. Και το πρόβλημα ξεκινάει όταν θα χρειαστούμε βοήθεια για οποιοδήποτε λόγο.

Είτε γιατί μας συνέβει ένα μικροατύχημα (για σοβαρό δεν συζητάμε), είτε γιατί το όχημά μας ακινητοποιήθηκε από έναν δικό μας αδέξιο χειρισμό, είτε γιατί ακινητοποιηθήκαμε λόγω μιας θεομηνίας, είτε, είτε…. Ακόμη οι δρόμοι τους οποίους διατρέχουμε είναι πολλές φορές τόσο δύσβατοι που και αν ακόμη καταφέρουμε να καλέσουμε οδική βοήθεια, αυτή να μη καταφέρει να φθάσει στο σημείο που βρισκόμαστε.

 

Πρέπει λοιπόν να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε μόνοι μας, ψύχραιμα και αποτελεσματικά μια τέτοια κατάσταση ή ακόμη να μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον

 

 

 άλλο συνάνθρωπο που χρειάζεται βοήθεια και είτε μας βρήκε αυτός αναζητώντας την, είτε “πέσαμε” επάνω του κατά τύχη.

 

Για να μπορέσουμε όμως να βοηθήσουμε ή να βοηθηθούμε πρέπει το όχημά μας να διαθέτει κάποια εργαλεία απαραίτητα για αυτές τις δουλειές. Τα εργαλεία αυτά τα διακρίνουμε σε τρεις κατηγορίες όπως περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

 

 

Βλέπουμε ότι τον εξοπλισμό αυτό τον έχουμε χωρίσει σε τρεις ομάδες ανάλογα με το ρόλο που μπορεί να κληθούν να παίξουν συνήθως. Έχουμε αρχικά την πρώτη ομάδα η οποία περιλαμβάνει τα εργαλεία συντήρησης του οχήματος μας.

 

Πολλά από αυτά υπάρχουν ήδη μέσα σ’ αυτό από την στιγμή της αγοράς του. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε, αμέσως μόλις προμηθευτούμε το τετρακίνητό μας, είναι να συγκρίνουμε τα εργαλεία που έχει προβλέψει ο κατασκευαστής ή ο προηγούμενος κάτοχος και βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητό μας, με τα εργαλεία που προτείνουμε στο προηγούμενο άρθρο και να συμπληρώσουμε τη συλλογή μ’ αυτά που λείπουν. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να φροντίσουμε να προμηθευτούμε μια υφασμάτινη εργαλειοθήκη τύπου “σακ βουαγιάζ”, ώστε οι συλλογές των εργαλείων και των παρελκομένων να βρίσκονται όλες εκεί μέσα και όχι σκόρπια μέσα στο χώρο αποσκευών του οχήματος.

 

Ξεκινώντας από τα κατσαβίδια δεν χρειάζεται να τονίσουμε την χρησιμότητά τους, αλλά να πούμε ότι πρέπει να έχουμε τουλάχιστον από δύο μεγέθη (ένα μικρό και ένα μεγάλο) και ότι ένα μεγάλο κατσαβίδι πλακέ μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός ή και ως κοπίδι. Το γαλλικό κλειδί, πολύ χρήσιμο, πρέπει να είναι

μήκους 8″ δηλ. 20 cm. Αυτό μπορεί να “πιάσει” βίδα με κεφάλι ή περικόχλιο (παξιμάδι) μέχρι 23 mm. Θα μου πείτε τότε, γιατί χρειάζεται και η συλλογή των γερμανικών κλειδιών αφού ένα γαλλικό μπορεί να κάνει τη δουλειά εννέα γερμανικών;

 

Διότι πάντα χρειαζόμαστε την ίδια διάσταση εις διπλούν, για να κρατήσουμε “κόντρα” στο αντίστοιχο κεφάλι της βίδας, το περικόχλιο της οποίας σφίγγουμε. Και πάντα προσπαθούμε να σφίγγουμε με το γερμανικό και με το γαλλικό να κρατάμε κόντρα. Ποτέ αντίθετα! Τα κλειδιά alien πολύ χρήσιμα γιατί δεν είναι

λίγες οι βίδες alien που βρίσκονται στο όχημά μας. Όταν λέμε πένσα μηχανικού εννοούμε πένσα που στις λαβές της φέρει θερμομονωτικό υλικό. Προσοχή οι πένσες αυτές δεν είναι μονωμένες ηλεκτρικά! Μια πένσα είναι χρήσιμη σε πολλές περιπτώσεις, όπως για να κόψουμε ένα σύρμα, να πιάσουμε κάτι ζεστό, κλπ.

 

Ένα πεντάμετρο δεν είναι πάντα απαραίτητο, αλλά κάποια στιγμή μπορεί να χρειαστεί κάτι να μετρήσουμε, εε.. μην αναγκαστούμε να μετράμε με πιθαμές….Μισό κιλό ράκη ή στουπί σε μια νάιλον σακούλα θα μας χρειαστούν να σκουπίσουμε λάδια ή άλλες ακαθαρσίες στο αυτοκίνητο ή στα χέρια μας. Ένας σουγιάς πάντα χρειάζεται. Μπορεί να χρειαστεί να κόψουμε ένα σχοινί ή να γυμνώσουμε ένα καλώδιο κ.α. Ένας αναπτήρας ειδικά για τους μη καπνιστές, είναι απαραίτητος.

 

Μπορεί να χρειαστεί ν’ ανάψουμε φωτιά, να μαλακώσουμε ένα πλαστικό, κ.α. Ο γρύλος είναι ένα εργαλείο που πάντα μας τον προμηθεύει ο κατασκευαστής.Εμείς όμως πρέπει να μεριμνήσουμε να προμηθευτούμε έναν ξύλινο τάκο διαστάσεων 15 X 15 X 5 cm, ώστε πάνω σ’ αυτόν να πατήσει ο γρύλος αν το έδαφος από κάτω είναι μαλακό. Δεν υπάρχει χειρότερη εμπειρία να προσπαθείς να σηκώσεις το αυτοκίνητο με τον γρύλο σε λασπωμένο έδαφος. Το μπουζουνόκλειδο είναι το κλειδί που ξεβιδώνει τα μπουζόνια δηλ. τις βίδες που συγκρατούν τους τροχούς στις πλίμνες (μουαγιέν). Μας το προμηθεύει και αυτό ο  κατασκευαστής.

 

Η αυτοκόλλητη ελαστική στεγανωτική ταινία μπορεί να φανεί σωτήρια αν το αυτοκίνητό μας “στη μέση του πουθενά” χάνει νερά από κάποιο κολάρο του συστήματος ψύξης που έχει τρυπήσει. Ένα λίτρο λιπαντικό κινητήρα πάντα χρειάζεται γιατί για οποιοδήποτε λόγο μπορεί να χρειαστούμε λάδι. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και σαν προσάναμμα στο άναμμα φωτιάς. Η χρησιμότητα του τριγώνου σήμανσης είναι σε όλους γνωστή.

 

Να περάσουμε τώρα στην δεύτερη ομάδα εξοπλισμού που έχει να κάνει με διάσωση.

 

Λέγοντας διάσωση εννοούμε τις περιπτώσεις όπου θα χρειαστούμε βοήθεια, εμείς ή κάποιοι συνάνθρωποί μας και χωρίς αυτό να περιορίζεται στα πλαίσια μια απλής μηχανικής βλάβης, αλλά συνήθως πρόκειται για κάτι χειρότερο.

 

Η χρησιμότητα αλλά και η αναγκαιότητα ενός καλής ποιότητας πυροσβεστήρα είναι δεδομένη και δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε περαιτέρω. Ένα ζευγάρι δερματοπάνινα γάντια εργασίας είναι απαραίτητα, διότι θα προφυλάξουν τα χέρια μας από αιχμηρά ή παγωμένα αντικείμενα. Ένας φακός καλής ποιότητας, αδιάβροχος κατά προτίμηση, ο οποίος θα παίρνει ρεύμα από τον αναπτήρα του αυτοκινήτου θα μας φανεί χρήσιμος αν χρειαστούμε βοήθεια νύχτα. Δεν ενδείκνυται φακός με μπαταρίες, γιατί οι μπαταρίες θα χαλάσουν από τη μη χρήση και όταν θα τον χρειαστούμε δεν θα λειτουργεί.

 

Ένα πτυοσκάπανο στρατιωτικού τύπου θα μας χρησιμέψει στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας έχει ακινητοποιηθεί σε λάσπη ή έχει “κρεμάσει” σε νεροφαγιά και χρειαστεί να διαμορφώσουμε το έδαφος είτε αφαιρώντας, είτε προσθέτοντας έδαφος (μπαζώνοντας). Λέγοντας στρατιωτικού τύπου εννοούμε το

πτυοσκάπανο που η κεφαλή του αναδιπλ(όνεται έτσι που μπορεί να λειτουργήσει και ως φτυάρι και ως τσάπα. Επίσης η λάμα του πρέπει να έχει πάχος τουλάχιστον 4-5 mm. Ο πέλεκυς Νο 0 είναι ένα κανονικό τσεκούρι με μακρύ στυλιάρι (80 cm) που διαθέτουν όλα τα αγροτόσπιτα. Θα φανεί πολύ χρήσιμο στο κόψιμο ξύλων, από το ν’ ανάψουμε φωτιά μέχρι να απεγκλωβιστούμε γιατί ένα πεσμένο δένδρο μας έκλεισε τον δρόμο. Ένα πριόνι κλαδέματος με μήκος λάμας τουλάχιστον 30 cm χρειάζεται ακριβώς ότι και το τσεκούρι. Θα μου πείτε, γιατί και τα δύο και όχι το ένα από τα δύο; Διότι μπορούν να δουλέψουν ταυτόχρονα δύο άτομα.

 

Ένα κομμάτι συνθετικό σχοινί διαμέτρου 10 mm και μήκους 10 m, είναι απαραίτητο σε πολλές χρήσεις. Ένας ιμάντας ρυμούλκησης ελκτικής ικανότητας 5 tn, με τους μεταλλικούς συνδέσμους του κομπλέ, είναι απαραίτητος είτε να ρυμουλκήσουμε κάποιο άλλο όχημα ή να ρυμουλκήσουν το δικό μας. Τέτοιοι ιμάντες υπάρχουν στο εμπόριο σε σετ ειδικά γι αυτή τη δουλειά. Στη διαδικασία ρυμούλκησης πολλές φορές χρειάζονται περισσότεροι μεταλλικοί σύνδεσμοι, γι’ αυτό δυο αχλαδόσχημοι και δυο ναυτικοί επιπλέον δεν είναι άχρηστοι.

 

Ο χειροκίνητος “εργάτης” είναι ένα φθηνό και πολύ χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να μας ρυμουλκήσει όταν δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο. Συνήθως το “τύμπανό” του διαθέτει ένα λεπτό συρματόσχοινο 4 mm μήκους 1,5 m, το οποίο είναι αρκετό να μας βγάλει από το σημείο που κολλήσαμε. Βέβαια στο συρματόσχοινο του “εργάτη” θα συνδέσουμε τον ιμάντα ρυμούλκησης και το δεκάμετρο σχοινί που αναφέραμε παραπάνω για να έχουμε την άνεση μέσα σε απόσταση 20 m να βρούμε σταθερό σημείο πρόσδεσης (δένδρο, πάσσαλο, κ.α.). Ο μουσαμάς εδάφους θα μας χρησιμεύσει ως υπόστρωμα αν χρειαστεί να “πέσουμε” κάτω από το όχημα.

 

Η κουβέρτα θα μας χρειαστεί αν υποχρεωθούμε να διανυκτερεύσουμε στο αυτοκίνητό μας περιμένοντας βοήθεια. Για τις αντιολισθητικές αλυσίδες δεν χρειάζονται σχόλια. Και μη σκεφτείτε ότι επειδή έχετε 4X4 δεν χρειάζονται.Ποτέ δεν ξέρεις… αχρείαστες νάναι.

 

Ένα ζευγάρι ρευματολήπτες θα μας χρειαστούν στην περίπτωση που για κάποιο λόγο εξαντληθεί η μπαταρία μας και το αυτοκίνητό μας δεν παίρνει μπροστά. Η μπαταρία ενός άλλου αυτοκινήτου θα μας δώσει ρεύμα μέσω αυτών. Ένα ελαστικός σωλήνας ποτίσματος ή ένα κομμάτι αλφαδολάστιχο 2 m, θα μας χρειαστεί αν υποχρεωθούμε να μεταγγίσουμε καύσιμα, να δώσουμε ή να πάρουμε. Το φαρμακείο είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό εκ του νόμου και δεν χρειάζονται περαιτέρω σχόλια. Δύο πεντάλιτρα κάνιστρα πρέπει να βρίσκονται απαραίτητα στο αυτοκίνητό μας το ένα θα έχει καύσιμο και το άλλο νερό. Στην αγορά υπάρχουν πλαστικά τέτοια ειδικά για τον σκοπό αυτό.

 

Η τρίτη ομάδα εξοπλισμού που την έχουμε ονομάσει “Συλλογή επιβίωσης ή εκτάκτου ανάγκης” περιλαμβάνει τρόφιμα, πόσιμο νερό, σαπούνι κτλτα οποία βρίσκονται σε διαφορετική υφασμάτινη τσάντα, πράγματα που θα χρειαστούν αν ω! μη γέννητω, βρεθούμε σε μια άσχημη περίπτωση, όπου πρέπει να βοηθήσουμε ανθρώπους που έχουν εκτεθεί σε κακοκαιρία και είναι ταλαιπωρημένοι ή έχουμε εμείς οι ίδιοι εγκλωβιστεί κάπου, κάτω από δύσκολες συνθήκες και πρέπει να παραμείνουμε εκεί μέχρι να έρθει βοήθεια. Πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη αυτού του εξοπλισμού, όταν έχουμε μαζί μας και γυναικόπαιδα και οι ώρες αναμονής είναι αρκετές.

 

Ας θυμηθούμε τον χιονιά του 2001 που εκατοντάδες αυτοκίνητα εγκλωβίστηκαν στην Εθνική οδό και περίμεναν πολλές ώρες μέχρι να απεγκλωβιστούν.

 

Θα κλείσω το άρθρο αυτό με μια πολύ σοφή λαϊκή παροιμία: “των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν”…. και ένα μήνυμα προς τους απανταχού τζιπάδες: παιδιά, τους νόμους της φυσικής (περί βαρύτητας, φυγοκέντρου δύναμης, ορμής – κρούσης, τριβής, κτλ) η τεχνολογία ακόμη δεν τους έχει ανατρέψει, όπως επίσης η δύναμη του ανθρώπου και της τεχνολογίας του ωχριά μπρος στα ακραία καιρικά φαινόμενα. Γι αυτό προσοχή και σύνεση χωρίς υπερβολές !!!!

 

 

του Θεοφάνη Καραμπατζάκη, Δασολόγου – Περιβαλλοντολόγου από την έντυπη έκδοση της ΣΤ’ΚΟΜΑΘ “ΠΑΝ-ΘΗΡΑΣ”

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Σχετικά Άρθρα

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο ihunt.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Αποδοχή Περισσότερα