Αρχική iHunt.gr Παρουσιαση Benelli Vinci

Παρουσιαση Benelli Vinci

από iHunt Team
VinciMain

demobanner

Τα όπλα Benelli ως ημιαυτόματα είναι γνωστά για την αξιοπιστία, το στυλ τους. Το τελευταίο μοντέλο ονομάζεται Vinci, ένα μοντέρνο, αρθρωτό όπλο όπου η εταιρεία (που τώρα ανήκει στην Beretta) το εισήγαγε ως την τελευταία λέξη του σύγχρονου σχεδιασμού στο κυνήγι . Οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές. Το όπλο δείχνει κομψό και περιποιημένο. Όντως, το όπλο ζυγίζει μόνο 3,1 κιλά, έτσι, είναι ελαφρύτερο από πολλά μοντέρνα ημιαυτόματα ( αν και τα Benelli γενικότερα είναι ελαφρύτερα, λόγω του ότι διαθέτουν μηχανισμό αδράνειας ο οποίος τους επιτρέπει να είναι ελαφρύτερα).



Το Benelli Vinci είναι πραγματικά καινοφανές. Όχι μόνο δείχνει διαφορετικό, αλλά έχει και πολλά  ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Αρχικά, όπως προαναφέρθηκε, είναι αρθρωτό . Τα συναρμολογούμενα κομμάτια είναι μόνο τρία.  Το όπλο δεν αποσυναρμολογείται με τον συνηθισμένο τρόπο. Για να το αποσυναρμολογήσεις, πρώτα αφαιρείς τη πάπια- πιέζοντας την ασφάλεια στο μπροστινό μέρος της πάπιας και περιστρέφοντάς το μέχρι να φαίνεται σαν ένα μεγάλο καρύδι. Η πάπια περιέχει το μηχανισμό της σκανδάλης και το ”γεμιστήρα”  και “κολλάει” με το κάτω μέρος της κάννης. Είναι περίεργο αλλά και υπέροχο.

Το νέο κοντάκι της Vinci καταργεί το σωλήνα κοντακίου, εφαρμόζει το νέο σύστημα comfort plus και μαζί με τις ράχες και τα νέα πέλματα τύπου air cell, προσφέρουν χαμηλότερη ανάκρουση και καλύτερη επώμιση από τα άλλα κυνηγετικά όπλα. Το κούμπωμα του κοντακίου γίνεται απευθείας πάνω στην κάννη. Η πάπια του όπλου είναι πλέον ενιαία στον κορμό με νέα σχεδιαζόμενη σκανδαλοθήκη, η οποία έχει την ασφάλεια μπροστά για μεγαλύτερη ευκολία. Έτσι η απογέμιση του όπλου είναι πιο γρήγορη και εύκολη χάρη στο ειδικό κουμπί που βρίσκεται στο δεξί μέρος του κορμού. Το σύστημα της κάννης αποτελεί την καρδιά του νέου αυτού μοντέλου, αφού εκεί μέσα λειτουργεί το νέο σύστημα αδράνειας, όπου βρίσκεται όλος ο κύριος μηχανισμός. Το πλεονέκτημα της κάννης, εκτός από τα κρυογενής κατεργασίας τσοκ, είναι ότι η Benelli καταργεί το δαχτυλίδι που ενώνει την κάννη με τον κορμό, με αποτέλεσμα η βλητική και  η κατανομή του όπλου να παρουσιάσουν κατακόρυφη βελτίωση και απόλυτη σταθερότητα μακροχρόνια.

 Ας σκεφτούμε την ενέργεια. Το Benelli Vinci έχει μόνο τρία κύρια μέρη: το κύριο σώμα εκπυρσοκρότησης , το περιστρεφόμενο κλείστρο  και ένα σύντομο άκαμπτο ελατήριο που τα ενώνει. Οι ακροδέκτες του κλείστρου κλειδώνουν ατσάλι με ατσάλι με την κάννη του όπλου. Δεν υπάρχει ροή φυσικού αερίου προς τα εμπρός της θαλάμης. Το σύστημα αδράνειας δεν το χρειάζεται. Ως αποτέλεσμα,το φυσικό αέριο,ο καπνός και η καμμένη πυρίτιδα να περιορίζονται στην θαλάμη κατά την πυροδότηση αντί να κατευθύνονται πάλι πίσω στο μηχανισμό του όπλου( όπως συμβαίνει συχνά σε ένα όπλο που λειτουργεί με φυσικό αέριο και γι’ αυτό προσπαθώ να αποφύγω να το καθαρίσω όσο το δυνατόν περισσότερο). Η μειωμένη μάζα των μερών που συντελούν στην εκπυρσοκρότηση  σημαίνει γρήγορη ανακύκλωση. Η απλότητα και το μικρό βάρος βοηθούν στον χειρισμό. Επειδή δεν υπάρχουν ελατήρια, υπάρχει λιγότερο βάρος κάτω από την πάπια  όπως επίσης στη μέση αλλά και στο πίσω μέρος του όπλου. Ως εκ τούτου το συνολικό βάρος προσδίδει έναν ελαφρύ και γρήγορο χειρισμό.

Πώς λειτουργεί το σύστημα αδράνειας; Αυτό είναι το ενδιαφέρον κομμάτι. Η κεφαλή του κλείστρου παραμένει κλειστή  στην θαλάμη καθώς το κυρίως μέρος κινείται προς τα μπροστά κατά την εκπυρσοκρότηση. Αυτό συμπιέζει το ελατήριο σύνδεσης και όταν φτάσει στη μέγιστη πίεση το περιστρεφόμενο κλείστρο ξεκλειδώνει και όλα τα παλινδρομικά μέρη μετακινούνται προς τα πίσω μαζί. Οι κάλυκες βγαίνουν, ένα άλλο φυσίγγι μπαίνει και τα μέρη που εξυπηρετούν τη σκόπευση και την εκπυρσοκρότηση κινούνται ομαδικά προς τα εμπρός δηλαδή πίσω στην αποθήκη που ενεργοποιείται και στεγάζει νέο φυσίγγι. Τι τα κάνει να κινούνται προς τα μπροστά; Ένα ελατήριο μέσα στο δέκτη και όχι ένα στο κοντάκι όπως είναι η πιο συνηθισμένη ρύθμιση σε μια αυτόματη καραμπίνα(αερίου ή αδράνειας).



Η ασυνήθιστη προδιαγραφή έχει και συνέχεια. Η σφυρήλατη θαλάμη η οποία είναι μόνιμα βιδωμένη στην κάννη- είναι κρυοστατικά παγωμένη κατά τη διάρκεια της κατασκευής της. Αυτή η διαδικασία,  επηρεάζει τις ιδιότητες της επιφάνειας του ατσαλιού μαζί με την εσωτερική μοριακή δομή. Η Benelli επισημαίνει πως ο κόκος γίνεται πιο ομαλός και η εσωτερική επιφάνεια πιο λεία.Τα τσοκάκια είναι κρυοστατικά αντιμετωπιζόμενα και αυτά, έχουν ένα εσωτερικό προφίλ με πιο μεγάλη σταδιακή μείωση απ’ ότι συνήθως όπου μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τείνει να ενισχύσει τα πρότυπα σύμφωνα με όσα διαφημίζονται. Ωστόσο, η διάμετρος είναι κανονικά 18,4mm ( και μπορεί να επιμηκυνθεί).

Τέλος, η κάννη είναι απολύτως εναρμονισμένη με τη μπάσκουλα και τα υπόλοιπα μέρη της. Αυτό αυξάνει την αποδοτικότητα. Αυτό που λέει η Benelli είναι ότι: ” στο Βenelli Vinci αδρανείας, το σύστημα ανακύκλωσης φυσιγγιών πηγαίνει πιο γρήγορα από ποτέ. Αλλά για να εκμεταλλευτούμε την ταχύτητα αυτή, ήταν απαραίτητο να μειώσουμε την ανάκρουση και το φλιντς. Για να το πετύχει αυτό, η Βenelli ανέπτυξε το ComfortTech Plus, το οποίο μειώνει το φλιντς από 14% στο 42% και λιγοστεύει τον χρόνο επαναφοράς στον στόχο από 40% στο 68% σε σύγκριση με τα άλλα. Χωρίς να προσθέτει βάρος, η ComfortTech Plus επιτρέπει ακόμα στην Vinci να διατηρεί υπέροχη ισοροπία όταν επωμίζουμε το όπλο και πυροβολούμε”.

Εντυπώσεις

Μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο το Βenelli Vinci πυροβολεί και είχα την τύχη, ευτυχώς, να ρίξω πολλα φυσίγγια σε σκοπευτήρια της Αγγλίας. Το όπλο είναι πολύ γρήγορο με τη 72άρα κάννη του, όπως αυτό που εγώ δοκίμασα, και ρίχνει σταθερά χάρη στον καλό και εργονομικό σχεδιασμό που διαθέτει.Αλλά δεν είναι ένα οπλό ελαφριάς ανάκρουσης. Σε ένα αληθινό κυνηγετικό όπλο, αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό όσο στα όπλα σκοποβολής. Εγώ δίνω στο Vinci υψhλή βαθμολογία, θα μπορούσε να είναι ιδανικό για τρυγόνια και φάσες ή αν θέλεις να κουβαλάς όπλο σε πάπιες. Το ειδικά διαμορφωμένο σύστημά του είναι κάτι παραπάνω από ένα κόλπο και προσφέρει ιδιαίτερη ευελιξία.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ ΗΜΙΑΥΤΟΜΑΤΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ : Μια ημιαυτόματη καραμπίνα απόλυτα ζυγισμένη, που λειτουργεί με το νέο πατενταρισμένο σύστημα αδρανείας, με το σύστημα comfort plus νέας γενιάς για ακόμα πιο χαμηλή ανάκρουση και με τον μοναδικό τρόπο τμηματοποίησης του όπλου, αφού χωρίζεται πανεύκολα σε τρία κομμάτια, κανόντας το απόλυτα σταθερό, με πανεύκολη πρόσβαση σε οποιοδήποτε κομμάτι του για την συντήρηση και τον καθαρισμό του. Νέα τεχνολογία, Τέλειο ζύγισμα, Εύκολη χρήση, Αξιοπιστία, Εργονομία και design του μέλλοντος.

ΔΙΑΜΕΤΡΗΜΑ : C12

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ : Σύστημα αδρανείας με περιστρεφόμενη κεφαλή.

ΚΑΝΝΗ : Magnum χρωμιωμένη εσωτερικά σε 66cm, 71cm & 76cm με 5 εσωτερικά κρυογενή τσοκ με στόχαστρο οπτικής ίνας (η ίνα διατίθεται σε χρώμα κόκκινο ή πράσινο μέσα στο κουτί).

ΚΟNΤΑΚΙ : Συνθετικό με το νέο σύστημα comfort plus και δυνατότητα αλλαγής κλίσεων πάνω κάτω αριστερά και δεξιά.

ΠΑΠΙΑ : Συνθετική.

ΒΑΡΟΣ : 3.100 κιλά

ΑΞΕΣΟΥΑΡ : Εναλλασόμενες ράχες και εναλλασόμενα πέλματα air cell για ακόμη χαμηλότερη ανάκρουση στο κοντάκι και τσοκ κρυογενή έσω-έξω 7cm.

ΠΙΕΣΕΙΣ : 1370 bar

ΤΙΜΗ : € 1.728,00

Εισαγωγέας : ΚΥΡΓΙΑΣ ΑΕΒΕ


 



Print Friendly, PDF & Email

demobanner

Print Friendly, PDF & Email


Σχετικά Άρθρα

17 σχόλια

Ραξής 10 Αυγούστου, 2012 - 07:06

Eξαιρετικο αδρανειας το Vinci

Eξαιρετικο αδρανειας το Vinci, μαλλον το καλυτερο και καινοτομο, αλλα γιατι να παρω αδρανειας;

http://rodopinews.gr/?p=30305

Anonymous 10 Αυγούστου, 2012 - 08:31

Ενδιαφέρον. Πιο ενδιαφέρον

Ενδιαφέρον. Πιο ενδιαφέρον όμως είναι τα δικαννα. Δεν τα αλλάζω με τιίποτα. Καλές οι benelli kai oi beretta αλλά μέχρι

Ραξής 10 Αυγούστου, 2012 - 10:02

Το δικανο εχει σαφες

Το δικανο εχει σαφες πλεονεκτημα (αλλα και καποια μειονεκτηματα) στο κυνηγι. Χανει σε ο,τι αφορα την αυτοαμυνα. Επισης το κοστος του ειναι απαγορευτικο: 550-600 για μια καλη καραμπινα, τα διπλα για ενα καλο δικανο. Αν τα λεφτα υπηρχαν θα ηθελα και τα 2 στον οπλοβαστο μου φυσικα…

Καλη ιδεα για αρθρο ενα συγκριτικο παντως!

admin 10 Αυγούστου, 2012 - 15:28

Ωραια ιδέα!!!Βέβαια δεν μπορώ

Ωραια ιδέα!!!Βέβαια δεν μπορώ εγώ να γράψω ένα τέτοιο άρθρο γιατί είμαι φανατικός λάτρης των δίκαννων. Ειδικά μετά από αυτό που έπαθα τον Ιανουάριο του 2011, όταν η Benelli μου δεν τουφέκισε (δεν είχα κλεισει καλά το κλείστρο) σε ένα γουρουνι που το είχα στα 10 μέτρα μπορστά μου!!!!!!! Ακόμη το βλέπω στο όνειρό μου.

Ραξής 10 Αυγούστου, 2012 - 16:26

Ok, μαλλον θα το ξεκινησω εγω

Ok, μαλλον θα το ξεκινησω εγω τοτε – καποιος πρεπει να το κανει, χεχεχε! Το επαναληπτικο εχασε απο την αεριων παντως… 

http://rodopinews.gr/?p=33989

admin 10 Αυγούστου, 2012 - 18:35

Ωραια λοιπον. Περιμενουμε να

Ωραια λοιπον. Περιμενουμε να το δουμε

Ραξής 11 Αυγούστου, 2012 - 07:36

Αργησα λιγο αλλα εδω ειναι..

Αργησα λιγο αλλα εδω ειναι…

http://rodopinews.gr/?p=34062

bekatsas 10 Αυγούστου, 2012 - 19:08

yparxoun kai ftina dikana pou

yparxoun kai ftina dikana pou den einai akriva. Zambala X90. Oikonomiko kai axiopisto

Ραξής 11 Αυγούστου, 2012 - 07:27
admin 11 Αυγούστου, 2012 - 18:32

Πολυ καλό.Μπορω να το

Πολυ καλό.Μπορω να το δημοσιεύσω στο site?

Ραξής 14 Αυγούστου, 2012 - 05:53

Μα εννοειται! Με τιμα αυτο

Μα εννοειται! Με τιμα αυτο που λετε…

Αρκει να αναφερεται το ονομα μου και η πηγη (rodopinews.gr)

Σας δινω καθε δικαιωμα να δημοσιευσετε οποιοδηποτε αρθρο μου απο τη συγκεκριμενη στηλη:

http://rodopinews.gr/?cat=3732

Ραξής Επιτρόπου

 

Νίκος Πανούσης 23 Απριλίου, 2013 - 11:21

Το Μ4 είναι φτιαγμένο με

Το Μ4 είναι φτιαγμένο με στρατιωτικές προδιαγραφές για τους Πεζοναύτες των ΗΠΑ. Μη το συγκρίνεις με κυνηγετικά παρόλο που μπορεί να κάνει και αυτή τη δουλειά πολύ καλά.

Μ΄ αυτό το σκεπτικό θα καταλήξεις στο ότι το μοναδικό αυτοκίνητο που είναι σωστό είναι το HUMVEE.

Ραξής Επιτρόπου 23 Απριλίου, 2013 - 13:18

Δεν υπάρχει το τελειο οπλο ή

Δεν υπάρχει το τελειο οπλο ή το τελειο αυτοκινητο. Αυτο δεν μας σταματα να τα συγκρινουμε μεταξυ τους. Και μαλιστα οσο θελουμε, αλλιως δεν θα ειχε πλακα…

Τα σχολια μου για την Μ4 δεν αφορουν τοσο το ιδιο το οπλο, οσο το “πεπλο μυστηριου” γυρω απο τους “αξεπεραστους” μηχανισμους της Benelli.

Η Μ4 χρησιμοποιειται και απο πολλα σωματα ασφαλειας, εταιρειες security, ακομα και απο τουριστικους οδηγους σε περιοχες που η αγρια φυση ειναι πραγματικα αγρια. Ειναι προσβλητικο να το κατατασουμε απλα ως οπλο πεζοναυτων. Και κατι αλλο: Ειναι ακαταλληλο για τα περισσοτερα κυνηγια γιατι δεν εχει σκοπευτικη ριγα.

Νίκος Πανούσης 23 Απριλίου, 2013 - 15:17

Πλάκα όντως έχει – δεν

Πλάκα όντως έχει – δεν προσθέτει όμως κάποια σχετική πληροφορία σε σχέση με την παρουσίαση της Vinci και του μηχανισμού της για το οποίο αναφέρεται το άρθρο.

My 2 cents.

Ραξής Επιτρόπου 24 Απριλίου, 2013 - 06:14

Σεβαστη η αποψη σου, αν και

Σεβαστη η αποψη σου, αν και δεν συμφωνω: Το αρχικο μου σχολιο ειχε να κανει με την εμμονη της Benelli στα οπλα αδρανειας, εμμονη που συνεχιζεται και με τη νεα (οχι και τοσο πλεον) της ναυαρχιδα το Vinci.

Ισως γινω πιο κατανοητος αν απλα αναφερω οτι εδω εχουμε μια εταιρεια που αλλο μηχανισμο βαζει στην (υποτιθεμενη) ναυαρχιδα της, και αλλο στο heavy duty οπλο της. Και αυτο ειναι οξυμωρο, ιδιαιτερα αν αναλογιστουμε οτι μια αλλη εταιρεια, η Remington, βελτιωσε το μηχανισμο της Μ4 και τον εβαλε στη δικη της πανακριβη ναυαρχιδα, τη Versa Max!

Αν ολα τα παραπανω δεν εχουν σχεση με τις επιλογες της Benelli στο Vinci, λυπαμαι, αλλα με βρισκεις αντιθετο.

Νίκος Πανούσης 24 Απριλίου, 2013 - 08:31

Καλημέρα. Ας το πιάσουμε

Καλημέρα. Ας το πιάσουμε λοιπόν από την αρχή μήπως είναι κάτι που δεν κατάλαβα.

Σωστά λες ότι η Vinci έχει μηχανισμό αδρανείας.

Σωστά επίσης λες ότι η Μ4 έχει μηχανισμό αερίων.

Αυτό που ανέφερα και στην αρχή είναι ότι η Vinci φτιάχτηκε για τους κυνηγούς και η Μ4 για τους Αμερικανούς Πεζοναύτες. Άλλο πράμα τα μήλα και άλλο τα πορτοκάλια.

Οι προδιαγραφές του Μ4 ήταν, εκτός άλλων, οι παρακάτω:

  • να ρίχνει 25000 βολές χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση κάποιο σημαντικό κομμάτι του όπλου
  • να μπορεί να δουλεύει σε -50 και σε +50
  • να συντηρείται στο πεδίο της μάχης χωρίς εργαλεία μέσα σε 20′ από μη-τεχνικούς

Τι δουλειά έχουν αυτά με τις προδιαγραφές ενός κυνηγού;

Ραξής Επιτρόπου 24 Απριλίου, 2013 - 13:25

Γεια σου Νικο – ελπιζω να μου

Γεια σου Νικο – ελπιζω να μου επιτρεπεις τον ενικο.

  • Κανεις δεν ειπε πως η Vinci ή η Μ4 δεν ειναι καλα οπλα – το αντιθετο.
  • Σαφως και το καθε οπλο σχεδιαστηκε για διαφορετικη δουλεια – κυνηγι και αυτοαμυνα αντιστοιχα – συμφωνουμε ως εδω.
  • Το δικο μου αρθρο για την Μ4 (και τα πιο πανω σχολια) εχουν να κανουν με την επιλογη μηχανισμου της Benelli στο Vinci. Βαζουν αδρανειας στο κυνηγετικο, αλλα οταν εισαι στο “ο θανατος σου η ζωη μου” βαζουν μηχανισμο αεριων. Αυτοι που κοκορευονται για τα τρομερα οπλα αδρανειας τους. Αυτο δεν ειναι αξιοπεριεργο; Δεν ειναι οξυμωρο;
  • Ναι, αλλο το πολεμικο, αλλο το κυνηγετικο αλλα εχουν και πολλα κοινα στοιχεια. Σε χαλαει το οπλο σου να αντεχει πολλες βολες σε ολες τις θερμοκρασιες; Σε ταλαιπωρει να μπορεις να το συντηρησεις σε ενα χωραφι; Και φυσικα, οταν θα δεις τον καπρο των 200 κιλων (ή την αρκουδα των 300…) να ερχεται κατα πανω σου, θελεις μηχανισμο πολεμικου, εστω και σε κυνηγετικο. Αν πας μονο για λαγους και πηλινους στοχους παω πασο!
  • Σου ευχομαι να μην ακουσεις ποτε το γνωστο “Benelli click” αλλα, για να εχει εφευρεθει ορος για αυτο, μαλλον θα συμβαινει πιο συχνα απο οσο θα θελαμε. Ομολογουμενως εγω το γλιτωσα μεχρι τωρα…
  • Καλα κυνηγια να εχουμε!

Τα σχόλια είναι κλειστά

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο ihunt.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Αποδοχή Περισσότερα