Αρχική » Grid with Sidebar » Παρουσιαση BENELLI M2 COMFORT TC

Παρουσιαση BENELLI M2 COMFORT TC

by iHunt

Print Friendly, PDF & Email
demobanner

SVESTONOF

 

 

Προϊδεασμένος…

Δεν είμαι λάτρης των Benelli. Αν και είναι καραμπίνες – best seller στην Ελλάδα, πάντα το ότι απαιτούν καλό κράτημα / σωστή επώμιση για να οπλίσουν μου προκαλούσε αποστροφή. Και το ότι δεν λερώνουν το μηχανισμό με τη λειτουργία αδρανείας που έχουν, αν και αποτελεί πλεονέκτημα, με έβαζε πάντα σε σκέψεις για το αν τελικά απευθύνονται σε «τσαπατσούληδες» ιδιοκτήτες που βαριούνται να καθαρίσουν το όπλο τους.

Η έκπληξη

Μόλις έπεσε στα χέρια μου μια Benelli M2 Comfort TL που αγοράστηκε πρόσφατα από φίλο. Τρωγόμουν να τη δοκιμάσω, αφού ήταν ένα από τα λίγα όπλα που του είχα προτείνει ως καλές αγορές! Ο λόγος; Μείωση τιμής από τα 1500+ στα 1070 ευρώ από τον Έλληνα αντιπρόσωπο (ΚΥΡΓΙΑΣ). Εντυπωσιακή πτώση στην τιμή για ένα αυτογεμές αναφοράς (για ορισμένους). Πρακτικά παζαρεύεται πλέον και κάτω από τα 1070!

Πρώτες εντυπώσεις

Το όπλο αυτό προσφέρει πραγματικά πολλά, για σχετικά λίγα:
• Πλήρες σετ συσφίξεων (τσοκ), 5 συνολικά Benelli Crio, με κύλινδρο, βελτιωμένο κύλινδρο, μισό, βελτιωμένο μισό και φουλ. Η χαρά του δοκιμαστή.
• Πλήρες σετ φλαντζών αλλαγής κλίσης κοντακίου για πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά. Άριστα 10 και εδώ.
• Κλειδί τσοκ
• Σκόπευτρο οπτικής ίνας

Τεχνική περιγραφή – τα βασικά

Έχουμε να κάνουμε με ένα 12άρι όπλο αδρανείας, με τον κλασσικό (πλέον) μηχανισμό της Benelli. Ένα σκληρό και κοντό ελατήριο συμπιέζεται από την δύναμη του πυροβολισμού και εκτινάσσει το κλείστρο προς τα πίσω. Το κλείστρο επανέρχεται με τη δύναμη ενός μακρύτερου και μαλακότερου ελατηρίου. Καθαρός μηχανισμός που δεν έρχεται σε επαφή με τα κατάλοιπα καύσης.

Η Μ2 έχει συνθετικά κοντάκι και πάπια (ξυστός ή χειροφυλακτήρας). Το κοντάκι περιλαμβάνει το σύστημα μείωσης ανάκρουσης Comfort στη συγκεκριμένη έκδοση, δηλαδή ένα πολύπλοκο σινεμπλόκ (silent block) ενσωματωμένο μέσα στο κοντάκι. Η Benelli ανακοινώνει μείωση στην ανάκρουση μέχρι και 48%.

Η βάση είναι από αεροπορικό αλουμίνιο.

Η κάνη είναι κλασσικά από χρωμιομολυβδαινιούχο χάλυβα, χρωμιωμένη εσωτερικά, με ποιοτική βαφή και τα στοιχεία πάνω της είναι «χτυπημένα».

Το εργοστασιακό βάρος ανακοινώνεται στα 3,250Kg.

Τεχνικές λεπτομέρειες

Η ονομαστική διάμετρος του αυλού της κάνης είναι τα 18,4mm, μια πολύ καλή διάσταση για όλα τα φυσίγγια, αφού κατά κανόνα δίνει σωστή συγκέντρωση και ταχύτητα χωρίς υπερβολικό λάκτισμα.

Το περιστροφικό κλείστρο διαθέτει έναν εξολκέα.

Ο μηχανισμός αδρανείας δεν είναι συγκεντρωμένος στο εμπρός μέρος, αλλά το ελατήριο επαναφοράς του κλείστρου κρύβεται μέσα στο κοντάκι, βελτιώνοντας το ζύγισμα του όπλου (και δυσκολεύοντας τη λίπανση / καθαρισμό).

Η μεγάλη αποθήκη φυσιγγίων επίσης δυσκολεύει το καθάρισμα και τη λίπανση της, αν και ο αποστάτης (που την επαναφέρει στα 2+1) αφαιρείται σχετικά εύκολα.

Η αεριζόμενη και υπερυψωμένη ρίγα είναι φαρδιά στα 8mm.

Η κάννη και τα τσοκ είναι κρυογεννή, δηλαδή έχουν υποστεί κρυογονική κατεργασία μείωσης εσωτερικών πιέσεων του υλικού τους (κάτω από τους −190°C), κάτι που δίνει πλεονέκτημα στην ομοιομορφία της δομής του υλικού, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο.

Τα 1370bar πίεσης δοκιμής της κάνης είναι εντυπωσιακά, αλλά και πάλι φαντάζουν φτωχά μπροστά στα 1630 της Fabarm XLR. Όπως πάντα, εχθρός του καλού το καλύτερο…

Τα 5 εσωτερικά τσοκ έχουν μήκος 7cm και μέτρησα την τελική εσωτερική διάμετρο τους στα:
• 18,4mm για τον κύλινδρο (0 σύσφιξη, σε σχέση με την ονομαστική διάμετρο κάνης)
• 18,1mm για τον βελτιωμένο κύλινδρο (0,3 σύσφιξη)
• 17,8 mm για το μισό (0,6 σύσφιξη)
• 17,6 mm για το βελτιωμένο μισό (0,8 σύσφιξη)
• 17,3 mm για το φουλ (1,1 σύσφιξη)

Φινίρισμα – Συναρμογή

Το σχήμα του M2 είναι όμορφο, ιδιαίτερα αν σας αρέσει το στυλ «μιλιταίρ». Η υψηλή τιμή του όπλου φαίνεται στο εκ πρώτης όψεως ποιοτικό «βάψιμο» της κάνης, αλλά και στην συναρμογή των μερών μεταξύ τους. Τα Benelli δεν έγιναν τυχαία best seller.

Σκαλίσματα και ζωγραφιές δεν υπάρχουν. Ούτε ξύλινα μέρη. Όπως έχω αναφέρει πολλάκις και παλαιότερα όμως, δεν σκοτώνουν αυτά, αλλά ο σωστός συνδυασμός φυσιγγίου – τσοκ – κάννης. Τα πλαστικά μέρη φαίνονται γερά και ποιοτικά.

Ελλείψεις

Θα ήθελα σε ένα τόσο ακριβό όπλο να υπάρχει και η συνοδεία πλαστικής βαλίτσας. Στα 1070 ευρώ όμως μιλάμε για πταίσμα και όχι πλημμέλημα…

Κάτι που δεν μου άρεσε ήταν η ανυπαρξία «αναμονών» για διόπτρα. Είναι παράνομη, το ξέρω, αλλά αν (με το καλό) επιτραπεί κάποτε θα ψάχνουμε για ειδική βάση χωρίς λόγο, ή θα επισκεφτούμε οπλουργό. Δύο έτοιμες τρύπες με πάσο και πλαστικές ταπούλες (ή 4 εγκοπές) στη βάση δεν κοστίζουν και τόσο – νομίζω!

Βρήκα το manual απλοϊκό και ελλιπές σε κάποια σημεία. Λεπτομέρεια για κάποιους, σημαντικό κομμάτι του όπλου για άλλους. Ανήκω στη δεύτερη κατηγορία.

Το οπτικό σκόπευτρο έπρεπε να είναι λίγο μακρύτερο για να είναι πιο φωτεινό.

Συντήρηση – Ρύθμιση

Έχοντας διαβάσει αρκετά forum και τεχνικές συμβουλές από ειδικούς στα Μ2, τα Benelli είναι όπλα με καθαρή λειτουργία, αλλά προτιμούν να ρίχνουν καλά λαδωμένα. Όπως προτείνω πάντα, καλό είναι ο μηχανισμός να λαδώνεται με ένα πολύ λεπτό στρώμα λαδιού αυτοκινήτου – κάνει εξαιρετική δουλειά και μπορεί να αγοραστεί παντού…

Ένας καθαρισμός της κάννης ανά μερικές χιλιάδες φυσίγγια επιβάλλεται, λογικό είναι! Πολύ πιο συχνά αν ρίχνουμε μονόβολα.

Φυσικά καθαρίζουμε και λαδώνουμε εκ νέου το όπλο μόλις το παίρνουμε από το κατάστημα.

Το κερί αυτοκινήτου προστατεύει ικανοποιητικά την εξωτερική «βαφή» της κάνης.

Ρυθμίσεις δεν χρειάζονται στο συγκεκριμένο όπλο.

Κάποιοι βάζουν πιο σκληρό ελατήριο στην Μ2 για να αποφύγουν τυχόν εμπλοκές. Το ελατήριο μου φάνηκε κι εμένα υπερβολικά μαλακό, αλλά δεν δημιούργησε κανένα λειτουργικό πρόβλημα όσο είχα το όπλο στα χέρια μου. Πιθανολογώ ότι σε έναν αδέξιο χειρισμό του μοχλού όπλισης ή κάτι αντίστοιχο ίσως προκαλέσει εμπλοκή.

Μακροζωία – Αξιοπιστία

Απλά παροιμιώδης. Από τους πιο δοκιμασμένους μηχανισμούς παγκοσμίως, χρησιμοποιείται ευρέως σε σχολές σκοποβολής, χώρους ενοικίασης κυνηγετικών όπλων του εξωτερικού, και όχι μόνο. Με σωστή συντήρηση και αραιές επισκέψεις στον οπλουργό είναι όπλο για εκατοντάδες χιλιάδες φυσίγγια, χωρίς ίχνος υπερβολής.

Σε πραγματικές συνθήκες

1. Κάποιοι ιδιοκτήτες Μ2 διαμαρτύρονται ότι γεμίζει εύκολα αμυχές – δεν μπορώ να πω πως το διαπίστωσα κι εγώ.

2. Το βάρος στα 3,250Kg (που επιβεβαίωσα με δική μου ζυγαριά) είναι κανονικό για ένα MAGNUM. Σίγουρα δεν μιλάμε για το τέλειο στο «περπατητό» κυνήγι, αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί βαρύ όπλο.

3. Το ζύγισμα είναι καταπληκτικό, ακόμα και στην έκδοση με τη μεγάλη αποθήκη, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία.

4. Το πέλμα στο κοντάκι επιτρέπει γρήγορη προσθαφαίρεση χωρίς βίδες – Ό,τι πρέπει για να κρύψουμε μέσα σπινθηριστή, αγκίστρι, χάπι καθαρισμού νερού ή κάτι αντίστοιχο… Πραγματικά χρήσιμη λεπτομέρεια.

5. Η σκανδάλη δεν έχει πολύ κοντή διαδρομή αλλά είναι εύκολη και ελαφριά στο τράβηγμα, κάτι σύνηθες για Benelli. Ο μηχανισμός σκανδάλης ενεργοποιείται στα 22Ν όπως μέτρησα, δηλαδή στο 69% του βάρους του όπλου. Είναι ποιοτικά όπλα, όπως και να το κάνουμε – η ελαφριά σκανδάλη είναι ένα πολύ ωραίο χαρακτηριστικό τους.

6. Η λαβή στο χειροφυλακτήρα είναι ευχάριστα λεπτή και βολική για το μέσο χέρι, γιατί δεν κουβαλάει μέσα της μηχανισμό. Αυτό κάνει τον χειρισμό του Μ2 αρκετά ευχάριστη εμπειρία.

7. Το άνοιγμα του κλείστρου είναι απολαυστικά εύκολο, λόγω του μαλακού ελατηρίου.

8. Όπως σε κάθε καραμπίνα αδρανείας, ο μηχανισμός είναι καθαρός. Δυστυχώς όμως δεν λύνεται αρκετά εύκολα σε όλα τα σημεία του.

9. Το λάκτισμα είναι σαφώς πιο δυνατό στις ελαφριές γομώσεις σε σχέση με τις σύγχρονες καραμπίνες αερίων, αφήνοντας ένα χαρακτηριστικό «τσίμπημα» στον ώμο. Σε μεσαίες προς βαριές γομώσεις το σύστημα Comfort κάνει πολύ καλή δουλειά, και δεν αφήνει την ανάκρουση να γίνει ενοχλητική σε καμία περίπτωση. Θα ήταν πραγματικά ανόητο να κάνουμε «οικονομία», αγοράζοντας την έκδοση χωρίς το σύστημα Comfort – αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ παραπάνω! Με το «ελαφρύ» κλείστρο στο άνοιγμα και το «αμορτισέρ» λακτίσματος μέσα στο κοντάκι το Μ2 φαντάζει σαν ιδανική επιλογή για αρχάριους, αλλά και κοπέλες που θέλουν ένα καλό όπλο για να ξεκινήσουν…

10. Η MAGNUM θαλάμη των 76mm είναι πρόβλημα για όσους θέλουν να χρησιμοποιούν πολλά ατσάλινα σκάγια, αφού αυτά έχουν ιδιαίτερα μειωμένη ισχύ πυρός και χρειάζεται να βάζουμε τα SUPERMAGNUM των 89mm. Ευτυχώς όμως δεν είναι (ακόμα) υποχρεωτικά στην Ελλάδα –ας ελπίσουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί. Όπως και να έχει, η κοντή θαλάμη δίνει καλύτερες συγκεντρώσεις, κι έτσι τα 76mm θεωρούνται από πολλούς πλεονέκτημα.

11. Τα πλαστικά μέρη και η όλη εμφάνιση φωνάζουν ότι πρόκειται για ένα Heavy Duty όπλο, ιδανικό για κυνήγι υδροβίων – αυτή είναι άλλωστε και η χρήση του από τους περισσότερους αγοραστές παγκοσμίως.

12. Το γέμισμα της αποθήκης φυσιγγίων φέρνει μεγάλη αντίσταση στον αντίχειρα, σε βαθμό που με παραξένεψε – τόσο που το έψαξα στο internet για να ανακαλύψω ότι είναι κλασσικό τερτίπι των Μ2… Από τα σοβαρά μειονεκτήματα και ενοχλητικά χαρακτηριστικά του όπλου κατά τη γνώμη μου.

13. Το άδειασμα είναι απολαυστικά εύκολο, όπως στις περισσότερες καραμπίνες, μου έλλειψε όμως το «speed loading» της Browning στο γέμισμα.

14. Δοκίμασα από σκοπευτικά φυσίγγια των 28gr μέχρι δράμια, χωρίς να διαπιστώσω καμία δυσλειτουργία ή εμπλοκή. Μου άρεσε αυτό, μου άρεσε πολύ… Ότι παλιό ή καινούριο φυσίγγι κι αν το τάιζα, τα αποτελέσματα στην πυροδότηση, την απόρριψη κάλυκα και την επαναγέμιση ήταν άψογα.

15. Δοκίμασα τη συγκέντρωση με φουλ τσοκ στα 40 μέτρα, με 19°C και 90% υγρασία, ρίχνοντας Lambro ΜΠΛΕ Νο5, 34g «υψηλής πίεσης». Την κατανομή των σκαγιών θα την χαρακτήριζα απλά «καλή»: Η μεγάλη μάζα των σκαγιών έμεινε σε έναν κύκλο 75cm, αλλά βρήκα και αρκετά σκάγια σε ευρύτερο κύκλο διαμέτρου 1,5m. Έχω δει και καλύτερα – η κρυογεννής κάνη και το τσοκ δεν έδειξαν το θεωρητικό πλεονέκτημα τους εδώ. Θα πρότεινα να αγοραστεί ένα ποιοτικό, μακρύτερο, έσω – έξω τσοκ για τις ΠΟΛΥ μακρινές βολές, αν κάνουμε τέτοια χρήση στο όπλο.

Συμπεράσματα

Η Μ2 στην παλιά τιμή των 1565 ευρώ δεν είχε καμία ελπίδα απέναντι στα φτηνότερα Browning Maxus και Fabarm XLR, όπλα – ναυαρχίδες τελευταίας τεχνολογίας. Αντιμετώπιζε επίσης ισχυρό εσωτερικό ανταγωνισμό από το κάπως ακριβότερο, αλλά πολύ πιο εξελιγμένο Benelli Vinci.

Κρίμα κι άδικο που η έκδοση για αριστερόχειρες παραμένει πολύ ακριβή.

Με την προσφορά των 1070 ευρώ (τιμή καταλόγου), εκτός από ποιοτικό προϊόν, φαντάζει και σαν μια δελεαστική αγορά – ιδανικό όπλο για έναν αρχάριο ή αρχάρια με σχετικά βαθιά τσέπη. Έρχονται και τα Χριστούγεννα…

Θα το αγόραζα προσωπικά; Εμφανισιακά μου αρέσει πολύ και ο μηχανισμός της φαίνεται άψογα κατεργασμένος, αλλά θα πω άλλη μια φορά όχι στο όπλο αδρανείας. Αν μη τι άλλο, είμαι αριστερόχειρας και δεν μου αρέσουν οι «τιμητικές διακρίσεις»…

Του Ραξή Επιτρόπου MEng,
Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής
GO

Email: [email protected]

Website: www.schoolgo.gr


ΟΝΟΜΑ :
BENELLI M2 COMFORT TC

ΕΤΑΙΡΙΑ :
BENELLI

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ :
ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ ΗΜΙΑΥΤΟΜΑΤΕΣ

ΔΙΑΜΕΤΡΗΜΑ :
C12

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ :
Σύστημα αδρανείας με περιστρεφόμενη κεφαλή.

ΒΑΣΗ :
Ergal (κράμα αλουμινίου).

ΚΑΝΝΗ :
magnum, 53, 61, 66 & 71cm με 5 εσωτερικά κρυογενή τσοκ.

ΚΟNΤΑΚΙ :
Συνθετικό με σύστημα Comfort και κολάρα αλλαγής κλισεών πάνω κάτω αριστερά και δεξιά

ΠΑΠΙΑ :
Συνθετική.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ :
Το σύστημα Comfort έχει μικρότερη αναπήδηση της κάννης κατά 32% και μειωμένη ανάκρουση κατά 47%. Το ειδικό πέλμα Technogel είναι ανατομικά σχεδιασμένο για να αυξάνει την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με τον ώμο και κατά συνέπεια να μειώνει την ανάκρουση κατά τη βολή. Η ράχη Technogel απαλύνει την ανάκρουση στο πρόσωπο και μειώνει αισθητά τις δονήσεις που μεταφέρονται στο κεφάλι. Τα τσοκ είναι με κρυογενή κατεργασία για ακόμα καλύτερη κατανομή και διαθέτει κολάρα αλλαγής κλίσεων πάνω κάτω, αριστερά και δεξιά

ΒΑΡΟΣ :
3,250 κιλά

ΑΞΕΣΟΥΑΡ :
Εναλλασόμενες ράχες και πέλματα στο κοντάκι και τσοκ έσω-έξω 5cm *και **

ΠΙΕΣΕΙΣ :
1370 bar

ΤΙΜΗ :
€ 1.070,00

Εισαγωγέας : ΚΥΡΓΙΑΣ ΑΕΒΕ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ