Οι Γερμανοί πιέζουν την Ε.Ε. για τους diesel

Αντιδράσεις στο υψηλότατο επίπεδο έχουν επιφέρει στη Γερμανία τα όλο και πιο αυστηρά όρια NOx που απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα αυτοκίνητα, με τον Υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας να καλεί την Ε.Ε. να αναθεωρήσει τα όριά της.
 
Σε επιστολή του προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ο Andreas Scheuer αναφέρεται σε πόρισμα έρευνας Γερμανών πνευμονολόγων που απέδειξε ότι το όριο των 40 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα για τα οξείδια του αζώτου (NOx) στην ατμόσφαιρα δεν δικαιολογείται από ιατρικής πλευράς.
 
Ως εκ τούτου ο Scheuer προέτρεψε την αρμόδια για τις μεταφορές Επίτροπο Violeta Bulc να αναθεωρήσει προς τα πάνω το όριο αυτό και παράλληλα να επανεξετάσει τον τρόπο μέτρησής του με νέες, πιο ρεαλιστικές μεθόδους.
 
Η επιστολή του Scheuer αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες ανάμεσα σε ορισμένους πολιτικούς της Γερμανίας ότι οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών που θεσπίστηκαν ως αντίδραση στις συνέπειες από το dieselgate των εκπομπών του ομίλου Volkswagen, θα μπορούσαν να βλάψουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και γενικότερα την αυτοκίνηση.
 
Άλλωστε, λόγω του dieselgate, η Ε.Ε. από το 2015 και μετά έχει αναθεωρήσει πλήρως την πολιτική της απέναντι στους ρύπους των σύγχρονων αυτοκινήτων, θεσπίζοντας όλο και πιο αυστηρά όρια που αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς άλλες μορφές «καυσίμου» εκτός του diesel, το οποίο έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις εκπομπές NOx έναντι της βενζίνης.
 
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε ανάλογες αντιδράσεις που κατά καιρούς έχουν λάβει τα φώτα της δημοσιότητας, η Ε.Ε. απαντά ότι τα όρια και οι μετρήσεις έχουν τεθεί με βάση τα αυστηρότερα δεδομένα ερευνών του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας και ως εκ τούτου δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αμφισβήτησης.
 
About the Author
Εικόνα admin

admin