Αρχική » Grid with Sidebar » SKODA YETI 1.6 TDI Οικονομικο… πολυεργαλειο!

SKODA YETI 1.6 TDI Οικονομικο… πολυεργαλειο!

by iHunt

Print Friendly, PDF & Email
demobanner

SVESTONOF
Με χαμηλή κατανάλωση, αποδοτικό κινητήρα το πετρελαιοκίνητο Yeti είναι ιδανική λύση για όσους το προορίζουν για συχνές αποδράσεις, τη στιγμή που το πρακτικό εσωτερικό του προσφέρει τις λύσεις που απαιτεί μια κυνηγοπαρέα.
 
Γνωρίσαμε το Yeti στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, και μάλιστα με σύστημα τετρακίνησης, σε μία πρόσφατη ημερησία εξόρμηση για τσιχλοκότσυφα. Ωστόσο, το μοντέλο της Skoda παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ντίζελ έκδοση, η οποία μάλιστα είναι προσθιοκίνητη, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί το κόστος του αυτοκινήτου πιο χαμηλά, αλλά και να είναι πιο ελαφρύ με άμεσο όφελος στην οικονομία.
 
Το ντίζελ Yeti με τον κινητήρα 1.6 TDi, μας συνόδευσε στο πρόσφατο ταξίδι μας στο Αγρίνιο, όπου έγινε και το κυνηγετικό σεμινάριο, και ομολογούμε ότι κάναμε αυτήν τη διαδρομή και τα επιπρόσθετα χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστούμε φουλάρισμα. Δηλαδή διανύσαμε περί τα 800 χλμ. με 55 λίτρα πετρελαίου, κάτι που μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χλμ.
 
Φυσικά, το στυλ της οδήγησης ήταν οικονομικό, καθώς φροντίζαμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη και την άφθονη ροπή του κινητήρα. Φυσικά κάποιες τεχνολογίες της εξοπλιστικής έκδοσης Greenline που διαθέτει το crossover της Skoda συντείνουν σε περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας, όπως για παράδειγμα το πιο χαμηλό αμάξωμα κατά 2,5 εκατοστά (σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις), ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, start&stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση…
 
Στο διά τάυτα τώρα, το ντίζελ Yeti τροφοδοτεί ο τούρμπο κινητήρας των 1.598 κ.εκ., που στα «χαρτιά» σημειώνει 4,6 λίτρα μέση κατανάλωση (όχι και πολύ μακριά από τα 6,8 που σημειώσαμε εμείς), έχοντας εκπομπή CO2 107,1 γραμμάρια, δηλαδή τέλη κυκλοφορίας μόλις 107,1 ευρώ. Το μοτέρ αποδίδει 105 ίππους και τα 250 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, καθώς τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 11,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 189 χλμ./ώρα.
 
 
Στον δρόμο το Yeti προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και δεδομένων και των αραιών σχέσεων του κιβωτίου (χάριν της οικονομίας) ικανοποιεί με τις ρεπρίζ, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα. Η οδική του συμπεριφορά συνεπικουρείται και από το χαμηλό σχετικά αμάξωμα (στα 15,5 εκατοστά) και κρίνεται υπέρ το δέον καλή, με σημείο αναφοράς την ευστάθεια του αμαξώματος, αλλά και τον εύκολο χειρισμό από τον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι κορυφαία, τη στιγμή που για το πετύχει αυτό δεν θυσιάζει την άνεση σε επιβάτες.

Aνετο & ξεκούραστο

Η ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών, εξασφαλίζουν ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, την ίδια στιγμή που η ισορροπημένη συμπεριφορά του πλαισίου και η παρουσία του ESP από τη βασική εξοπλιστική έκδοση διασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Ενα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του είναι οι χώροι και πολύ περισσότερο η δυνατότητα παραμετροποίησής τους. Συγκεκριμένα, τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα της πίσω σειράς και το σύστημα Varioflex (βασικός εξοπλισμός) σού επιτρέπουν να προσαρμόσεις τη διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών και συνεπώς τον χώρο αποσκευών στις εκάστοτε ανάγκες σου, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του εσωτερικού.
 
Συνεπώς το ντίζελ Yeti αποτελεί την καταλληλότερη πρόταση για τον οδηγό εκείνο που έχει outdoor δραστηριότητες. Μπορεί να μην έχει τετρακίνηση, αλλά με ένα σετ κατάλληλα ελαστικά (χειμερινά) θα διασχίσει μια διαδρομή με περιορισμένη πρόσφυση, ενώ ο οικονομικός κινητήρας αλλά και το πρακτικότατο εσωτερικό του προσφέρουν τις λύσεις που απαιτούνται.
 
Tο ντίζελ Yeti αποτελεί την καταλληλότερη πρόταση για τον οδηγό εκείνο που έχει outdoor δραστηριότητες, με ένα σετ κατάλληλα ελαστικά (χειμερινά).
 
 
Car and Driver
 


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ